Jag och Alma satte igång och körde ett axelpass vid 16:30. Började med cablecrossen för jag vet att Alma älskar att titta på pappa när han drar glansiga handtag i kors.
Hon ligger och skrattar hela tiden, och det älskar jag. På så sätt värmer vi upp.
Körde lätta dubbla sidolyft, och repsen drog över så att det verkligen började svida.

Kändes kanon! Supersettade med shrugs i cabeln.  Tungt!

Fortsatte med hantelflyes, supersetat med hantelshrugs, för att sedan avsluta passet med ännu striktare och lätta men många sidolyft(med raka armar) samt shrugs bakom med skivstång.  Sista övningen lärde jag mig på ett strandgym i Egypten. En snubbe som kallades sheriffe körde den. Kör den i mån av tid för att attackera trapsen på annat sätt än traditionella shrugs.

position 1

posistion 2

 

 

 

 

 

 

 

Körde dropset på de flesta av setten och drog på så sätt upp antalet reps. Hade rejäl pump och axlarna skrek om nåd – Men icke.   70 minuter blev det allt som allt.

Alma somnade på tredje setet övningar. Hon var hur tålmodig och snäll som helst. Sen kanske passet inte blir fullt lika intensivt eftersom man måste gulla och prata lite med henne. Men om vilan blir något längre blir kanske kraften något större när man väl kör =)

Så från förmiddagens besvikelse så blev söndagen riktigt lyckad. Axlarna är och var riktigt möra.   Har klämt i mig lite kvarg och nu är det faktiskt way passed my bedtime.

Men innan jag stupar i säng kan jag passa på och fråga vilka dina favoritövningar är för att komma åt utsida axlar?

Ha det bra gott folk – Kör hårt!