Coachen

Bästa Coachen - Sträng men rättvis

Väcktes av att min coach sparkade på mig och räckte över shakern som hon hade preppat åt mig!

”Dra i dig första laddningen, o ner till gymmet och kör ett tungt ryggpass nu farsan”. Sa hon, krävande.

Det fanns inte mycket annat att göra. Man säger inte emot sin coach, och speciellt inte en som är så söt.  Lite morgontoalett, dra i sig drinken, lite vitaminer och piller. Ta med dagens mat och jogga över till gymmet!    Väl på gymmet funderade jag på hur jag skulle lägga upp mitt pass.  Skulle jag börja emd latsdragen som vanligt? Ingalunda. Jag kom till slut på att jag skulle kasta om lite, så jag satte igång med hantelrodd, vilket var länge sen jag körde.  Övningen suger verkligen musten ur en direkt. Supersettade med Framåtlutade sidlyft – ala den stående sheriffen (internt namn).   Har börjat köra den ståendes, för det är lättare att fuska, och det ger större möjlighet att pusha lite tyngre vikter.  Alternerar den med en sittande striktare variant.  Men som sagt, omväxling förnöjer.  Efter det blev det dock latsdragen, med ett brett vinklat räcke med handtag på sidorna. Så nytt grepp där.  Supersettade med Kabelrodd.  Fulla mag på båda övningarna, med dropset.

Utan frulle i magen var jag vid det här laget ganska slut, men jag bestämde mig att köra en lite mer koncentrerad övning för baksida axlar och det fick bli våra inverterade ”pec decs”.
Den vet var den tar må jag säga.

Ryggform110510
Var lite nyfiken på hur ryggformen såg ut. Kände mig grymt pumpad från passet. Så jag ställde kameran och filmade lite.  Tror det börjar ta sig även på ryggen, men det är en bit kvar tills jag är nöjd.  Borde kanske lära mig lite poseringsteknik också =)
Kom gärna med kritik och råd.

Det var dagens lunchuppdatering!  Håll tillgodo!