Just nu känner jag mig som kungen av sälform.  Jag dominerade när jag och två kompisar gjorde en tanitavågsmätning igår. Dominansen var i vikt och kroppsfett. Jag har ätit mig till det, och har ingen ånger.  Jag lade grunden till en bra muskelökning genom att äta grymt mycket bra kolhydrater i sommras. Potatis och havregrynsgröt. Fick bra gains på alla håll och kanter.

Sen efter sommaren har jag prioriterat ner träningen till förmån för arbetet med mitt egna företag. Så jag har nog lagt på mig lite extra bara därför, jag har självklart dragit ned på maten och de enorma portionerna, men samtidigt har jag släppt kollen, och äter lite vad som när som.  Några veckor av sjukdom har drabbat mig och kroppen också.

RESULTATET

Resultatet blir en tung kropp, med för dålig kondition och mer underhudsfett än vad jag vill ha för att vara nöjd i mig själv.

Åtgärder – Planen

Jag vill få bättre flås/kondition, samt sänka mitt kroppsfett. Sänker jag min vikt orkar jag mer konditionsmässigt, automagiskt.

Så, åtgärden och planen jag har, och kommer genomföra från och med idag är att jag kör ett konditionspass och ett styrkepass per dag. Alla dagar.
Det ska gå snabbt och vara effektivt. Hög intesivt. Styrketräningen läggs om till högreps. Maten ska vara som den har varit på sistone. Äter precis som jag har lust och vill. När jag är hungrig och sugen. Detta ska fortgå fram till och förbi nyår.
Sen efter helgerna, låt oss säga den 7e Januari 2014, så är det dags att lägga om kosten så jag ligger på underskott, och låter sälformen rinna av mig. Slår om viktträningen till tung och fortsätter med någon slags konditions-satsning.

Jag har ett nytt uppdrag, som gör att jag kommer sitta mestadels på stan och jobba, vilket gör att jag har nära till gymmet, och kommer kunna träna mer där.

jag tror det kommer gå lysande. Det som komemr kräva mest är att verkligen få konditionspassen avklarade.

Jag kommer rapportera dagligen här. Med start idag…

Dagens tränings prognos

Idag kommer jag träna mina små armar hemmavid, nu innan lunch. Biceps och triceps. Hög intensitet. Kort vila, många repetitioner mycket svett. Till kvällen tar jag mig ned till staden och håller i ett body combat pass på FRISK. Jag har funderingar på att komplettera passet med lite extra benövningar.

Lämnar er med King av Petter tillsammans med Lilla Namo.

Jag krigar vidare…

Petter – KING (med Lilla Namo) from Oliver Martin on Vimeo.