För att ge kroppen en chans att orka med träningen och försöka få ut så mycket som möjligt av den – så trycker jag i mig lite olika kost-tillskott, vitaminer och mineraler.

Här under följer en lista på vad jag brukar käka.  jag har valt att dela upp dem i två kategorier.  Under diet och under normal kost.

Under Diet

Tillskott under diet

  • EAA
  • Proteinpulver (Vasslebaserat)
  • Kreatin Monohydrat
  • PreWorkOut
  • Fettförbrännare med thermogen effekt.
  • ZMC
  • Järn
  • Omega-3
  • CLA
  • ALA
  • C – Vitamin
  • B – Vitamin
  • D – Vitamin

Det som jag inser saknas är någon slags multivitamin, som kanske ersätter för C-vitaminer. Under diet så känner jag mig lite smått som nån slags pillroman. Knaprar i sig en del, morgon och kväll.  Eftersom jag inte äter riktigt fullgod kost så tycker jag att det är viktigt att komplettera ordentligt.

 

Under normal kost

  • BCAA
  • EAA
  • Proteinpulver (Vasslebaserat)
  • Proteinpulver (Kasein&Vasslebaserat)
  • Proteinpulver (Vassle, Kasein & Äggprotein)
  • Kreatin Monohydrat
  • PreWorkOut
  • ZMC
  • Omega-3

Under mer normal kosthållning försöker jag få i mig varierad och fullgod kost, därav äter jag inte vitamin och mineral tillskott i samma utsträckning.  Men mer variation på proteinshakes.  Kör även gainers då och då. Och mixar även egna drinkar med maltodextrin.